- Penyebaran maklumat menerusi media secara percuma
- Bayaran siaran ditanggung oleh syarikat media
- Pengeluar tidak tanggung kos penyiaran
- Tujuan beritahu barangan baru, keistimewaan
- Maklumat dikawal syarikat media
- Kelebihan - Jimatkan kos promosi, lebih diyakini, liputan lebih luas, jalin hubungan baik dengan orang ramai
- Kelemahan – berita terhad, maklumat tak jelas, kritikan media, masa siaran tidak sesuai, sukar dirancang
BLOG INI MERUPAKAN BLOG PENDIDIKAN KHUSUS UNTUK PELAJAR SEKOLAH MENENGAH ALIRAN SAINS SOSIAL. BLOG INI JUGA SESUAI KEPADA MEREKA YANG INGIN MENCEBURKAN DIRI DALAM BIDANG PERNIAGAAN. SELAMAT MELAYARI BLOG KAMI INI. SEMOGA IA MEMBERI MANFAAAT KEPADA ANDA SEMUA. TQ
Tuesday, 8 May 2012
6.2 JENIS PROMOSI- Publisiti
Publisiti
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment